- Для дитини ви – зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.
- Дитина успішно засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача вас втомлює, якщо ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
- Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес розвитку дитини в школі.
- Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки, любові.
- У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність.
- Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, але не підштовхуйте.
- Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками, куштувати на смак різноманітні елементи навколишнього світу.
- Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів рук аби їй було легше опанувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення, тощо.
- Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини. Гра – це її провідна діяльність, її робота. Л.Виготський зазначав: “Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі”.
- Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше. Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти, знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7, тощо. Це є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам’ятовування.
- Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті, уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів, тощо в різних періодичних та інших виданням для дітей.
- Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтесь його виконання всіма членами родини.
- Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання.
- Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родити.
- Не завищуйте і не занижуйте самооцінки дитини, оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома.
Заповіді першокласника
- Працюй завжди із задоволенням.
- Радій успіхам товаришів.
- Допомагай товаришам, якщо трапилося лихо.
- Не ображайся без причини.
- Кличуть гратися – іди, не кличуть – запитай дозволу гратися разом. Це не соромно.
- Нікого не дражни. Нічого не випрошуй.
- Ділися з другом тим, що в тебе є.
- Не ябедничай, не зводь наклепів.
- Не бийся.
- Частіше говори: “Давай дружити”, “Давай гратися”, “Давай зробимо разом”.
- Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.
Рекомендації щодо організації правильного режиму дня першокласника
- Правильно обладнайте робоче місце дитини
- Правильне харчування обов’язкове
- Проводжайте дитину теплими словами з побажанням гарного дня
- Навчіть своє чадо “тримати спину”
- Слідкуйте за зором дитини
- Слідкуйте за вчасним виконанням домашнього завдання
- Слідкуйте за режимом сну
- Частіше хваліть
- Не перевантажуйте портфель
- Поцікавтеся до якої групи здоров’я відноситься ваша дитина