НУШ – школа добра, радості і творчості
Дитина в центрі уваги НУШ
“У вихованнi все головне: i урок, i розвиток рiзносторонніх iнтересiв дiтей поза уроком, i взаємовiдносини вихованцiв у колективi.”
(В.О. Сухомлинський)
Дитиноцентризм – один із важливих принципів побудови нової української школи.
Покоління А (альфа)
У 1991 році Нілом Хау та Уїльямом Штрауссом була описана Теорія поколінь, згідно цієї теорії покоління змінюються раз на 20-25 років, і є шість поколінь сучасності, а ваші діти належать поколінню А (альфа).
Вимоги сучасності
Учні мають вміти:
- критично мислити;
- творчо вирішувати проблеми;
- зрозуміло пояснювати свою думку;
- засвоювати мінливі технології;
- орієнтуватись у стрімкому інформаційному потоці.
Готовнiсть дитини до школи
Перша соціальна роль дитини в суспільстві – це роль школяра.
Готовність дитини до школи вчені-психологи умовно поділяють на:
- загальну;
- інтелектуальну;
- психолого-педагогічну.
Поради батькам
- Дбайте про здоров’я дитини.
- Допомагайте у пiдготовцi до школи.
- Органiзуйте робоче мiсце дитини.
- Привчайте до охайностi й порядку, до самостiйностi.
- Заохочуйте найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього слова схвалення.
- Радiйте вашiй дитинi!
- Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.
- Будьте терплячими.
- Щодня читайте дитинi.
- Заохочуйте зацiкавленiсть та уяву дитини.
Особливості НУШ
- Початкова школа ( 2 цикли: 1–2 класи, 3-4 класи);
- базова середня школа (5–9 класи – гімназія);
- профільна школа (10–12 класи).
Закон запроваджує компетентнісне навчання.
Компетентність
- це не теоретичні знання, які діти отримують у школах зараз.
- Це впорядковані знання та вміння застосовувати їх у житті.
Наскрізні вміння
Усі компетентності об’єднуватимуть так звані наскрізні вміння:
- читання з розумінням;
- уміння висловлювати свою думку усно і письмово;
- критичне та системне мислення;
- здатність логічно обґрунтовувати позицію,
- творчість, ініціативність,
- вміння конструктивно керувати емоціями,
- оцінювати ризики,
- приймати рішення,
- вирішувати проблеми,
- здатність співпрацювати з іншими.
Ранкова зустріч
Ранкові зустрічі – це час на першому уроці, коли діти можуть висловити свою власну думку, своє бачення чогось.
LEGO “Шість цеглинок”
Невід’ємною частиною, основним “інструментом” розвитку мислення, уяви, пам’яті в учнів нової української школи є цеглинки LEGO.
Висновок:
мета НУШ:
- взаємодій;
- рухайся;
- вчитись практично;
- побач;
- доторкнись;
- відчуй.